Dacă
ne gandim la cate case ar putea fi infrumusetate cu astfel de obiecte decorative
originale si la cat de multe articole decorative incap intr-un apartament sau
intr-o casă, sau ne gandim de cate ori intr-un an fiecare dintre noi este pus in
situatia de a cumpăra un mic cadou unei persoane apropiate si că atunci când nu
ştii ce cadou să cumperi pentru cineva un magazin cu produse decorative este
locul de unde sigur nu vei pleca cu mâna goală, incepem să intelegem de ce
multi consideră că deschiderea unui magazin cu produse decorative poate fi o
afacere de succes.
In
plus un astfel de magazin poate să comercializeze marfă extrem de variată, ceea
ce permite proprietarilor unor astfel de magazine să isi pună in aplicare
ideile si creativitatea. Intr-un astfel de magazin poti vinde vaze, statuete,
seturi de porțelan, lumanări si suporturi pentru lumanări, mici corpuri de
iluminat, lămpi cu aspect vintage, abajururi pentru lămpi, rame pentru oglinzi,
rame foto, panouri decorative, ceasuri decorative, plante ornamentale, bonsai,
mic mobilier rustic, fețe de masă, danteluțe, perne, pilote, cutii decorative,
lădite, machete vapoare, jucării sau orice altceva care ar putea infrumuseta o
locuintă. Cei pasionati de cultura asiatică pot deschide magazine cu obiecte
decorative China
sau obiecte decorative din Thailanda. Cu alte cuvinte intr-o astfel de afacere
nu ai limite si poti cu usurinta să te concentrezi in comercializarea unor mărfuri
care sunt in concordantă cu personalitatea ta si care fac ca afacerea să fie
apropiată de pasiunile tale.
Chiar
dacă piata potentială pare să fie extrem de mare aproape in fiecare oras din Romania
anual se deschid mai multe magazine de acest gen si cam tot atatea se si
inchid. Marea majoritate a magazinelor cu articole decorative nu supravietuiesc
mai mult de 6 luni. Totusi există unele care merg chiar bine de mai multi ani
si din cand in cand mai apar si magazine noi care au succes.
Toată
lumea se intreabă care este diferenta intre magazinele de succes si cele care
se inchid in 6 luni de la deschidere. Este destul de greu să prezinti doar in
cateva randuri toate elementele care concură la succesul unei astfel de
afaceri, dar pentru cei interesati vom incerca să prezentam principalele
aspecte de care trebuie să tină cont.
1. Locatia – la o analiza mai
atentă vei observa că cele mai multe magazine cu articole decorative care
rezistă de-a lungul timpului sunt amplasate in vaduri comerciale bune. De
obicei sunt in zone centrale ale oraselor, unde traficul pietonal este intens,
iar magazinele au vitrine generoase care pemit expunerea mărfurilor in bune
conditii. In ultimii ani au apărut magazine de acest tip si in mall-uri, unde
chiar dacă chiriile plătite sunt mari astfel de magazine sunt profitabile
datorită numărului mare de clienti.
2. Mărfurile (produsele)
comercializate
– chiar dacă in comert vadul comercial este esential nu este suficient pentru a
avea succes. Concurenta in acest domeniu este puternică si calitatea produselor
este cea care face diferenta dintre intre magazinele de succes si cele care se inchid
după 6 luni. Cand vorbim de obiecte decorative trebuie să intelegem foarte clar
un lucru: obiectele decorative răman intr-o casă perioade lungi de timp si din
aceasta cauză clientii sunt extrem de exigenti. Atunci cand iti cumperi ceva
care va sta in casa ta poate 10 ani, sau chiar mai mult, nu cumperi ceva “acceptabil”
ci ceva “deosebit”. Toti cei care pornesc astfel de afaceri sunt convinsi că au
gusturi bune si stiu ce marfă să expună in magazinul lor, dar putini isi dau
seama cat de greu este să alegi marfa care să o expui intr-un magazin de 75-100
mp astfel incat aceasta să fie pe gustul unui număr mare de persoane. Dacă
inchiriezi 200 mp pentru un astfel de magazin e mai simplu să nimeresti “pe
gusturile clientilor” dar in acest caz investitia initială in marfă va fi
extrem de mare, dar pană la urmă nu asta ar fi problema ci faptul că vei plăti
o chirie care mai mult ca sigur că te va aduce in stare de faliment.
Revenind
insă la magazinele de dimensiuni mai mici, dacă optezi pentru varianta “clasică”,
in care te apuci să vinzi vaze, statuete si lumanări, betisoare parfumate si
alte măruntisuri, ca atatea alte zeci sau sute de magazine de acest gen, dacă
ai o locatie bună s-ar putea să supravietuiesti, dar profiturile tale vor fi
minime. Dacă in schimb incerci să oferi ceva mai deosebit trebuie să intuiesti preferintele
clientilor din zona in care iti deschizi magazinul, si dacă reusesti acest
lucru afacerea iti va aduce profituri bunicele.
Un
alt aspect care trebuie mentionat: nu incerca să comercializezi marfă similară
cu cea existentă in marile magazine de bricolaj sau in sectoarele dedicate
decoratiunilor din hypermarket-uri. Nu ai nicio sansă dacă incerci să concurezi
cu ei.
Indiferent
de genul de produse pe care vrei sa le comercializezi un lucru e sigur: va
trebui să ai o varietate cat mai mare de produse si stocuri cat mai mici. Rezolvarea
acestei probleme nu este simplă deoarece a avea stocuri mici inseamnă in
principiu să te aprovizionezi des in cantitati mici, si ca totul să meargă bine
asta presupune să identifici acei furnizori care iti oferă preturi rezonabile
chiar dacă comenzile tale sunt mici.
Nu
trebuie neglijat nici aranjamentul mărfurilor
in magazin. Felul in care sunt prezentate mărfurile este primul lucru care
il atrage pe potentialul client. Tocmai fiindcă lumea s-a obisnuit cu idea de
“magazin mic ticsit cu decoratiuni” mărfurile trebuie expuse intr-un mod care să
te diferentieze de altii dar care in acelasi timp să fie atractiv.
3. Preturile – după cum observati
sunt pe locul 3. Desi toată lumea alearga dupa preturi mici in cazul acestui
gen de afacere calitatea produselor este mai importantă. Cei mai multi preferă
să isi decoreze casa cu ceva frumos si nu cu un kitsch ieftin. Si locatia este
mai importantă decat pretul. Dacă magazinul tău este amplasat pe o strădută
dintr-un cartier mărginas chiar dacă vei lucra cu adaosuri comerciale foarte
mici putini clienti iti vor călca pragul.
Asta
nu inseamnă că poti pune niste preturi exorbitante. Chiar dacă mărfurile sunt
deosebite nu trebuie să uităm că in Romania putină lume isi permite mărfuri
scumpe. Asa că va trebui să faci o analiză atentă a concurentei si să
stabilesti preturile CORECTE !
Pe
langă cele 3 aspecte prezentate de noi bineinteles că mai există numeroase alte
lucruri care conduc la succesul unei astfel de afaceri, cum ar fi: managementul
general al afacerii, promovarea, atitudinea fată de clienti, managementul
financiar, politica de resurse umane si multe altele. Acestea sunt in general
comune tuturor afacerilor.
In
concluzie, dacă vrei doresti să ai o afacere profitabilă deschizind un magazin
cu articole decorative incearcă ca in prima etapă să clarifici aspectele
prezentete de noi: LOCATIE-PRODUSE-PRETURI !
Succes
!
©
ideiafacere