Tinerii au
mereu idei de afaceri senzationale. Multe răman doar la stadiul de “idei de
afaceri interesante” dar o parte dintre ele se transformă in afaceri de succes.
In continuare va vom prezenta 3 idei de afaceri interesante ale unor tineri
romani.
Microjoburi
Doi tineri
intreprinzatori s-au gandit la un site ce oferă job-uri si servicii in valoare
fixă, de 50 de lei. Proiectul microjoburi.ro a fost pornit de Laurentiu Matache
care ulterior l-a atras ca si partener pe Adrian Teampau.
Laurentiu
Matache (29 de ani) este pasionat de industria online. El a ocupat functia de
director IT in cadrul unei companii de consultantă, după care si-a
luat soarta in propriile maini si a lansat in 2012 prima versiune a portalului
www.microjoburi.ro.
Pentru portalul
său initiatorul afacerii a ales suma de 50 de lei (ca pret de pornire al
serviciilor) – o sumă pe care acesta a considerat-o suficient de motivatoare
pentru prestatorii de servicii, si in acelasi timp accesibilă pentru clienti. La
pretul de pornire se pot adaugă servicii optionale astfel incat pretul anumitor
servicii poate creste de la 50 RON la 3.000 de lei sau chiar mai mult.
Un punct
“tare” al acestui portal este faptul că “microjoburi.ro functionează pe bază de
review-uri – după ce comanzi un microjob, poti lăsa un feedback prestatorului.
Acest lucru este util pentru alti cumpărători, care inainte de a plăti ceva
doresc să afle dacă cei care au achizitionat anterior serviciile sunt multumiti
de rezultate.
La jumătatea
lunii mai pe site se aflau 2520 microjoburi publicate, care au condus la 534 comenzi
finalizate si au generat 30.900 Lei
VreiMancare – portal de comenzi mancare
Cinci tineri
din Bucuresti, din care o parte elevi de liceu, s-au lansat in afacere cu bani
putini dar care are un mare potential de dezvoltare. Ei au lansat proiectul “VreiMancare”,
portal prin intermediul căruia utilizatorii pot comanda mancare de la
restaurantele cu livrare in zona in care se află.
Afacerea a
fost lansată de o echipă compusă din Mircea Ivanov, student in anul II, Lucian
Irsa, student in anul II, Gabriel Moldoveanu, elev in clasa a XII-a, Dan
Dumitrache, elev in clasa a XII-a si Anda Ivanov, elevă in clasa a XI-a. Ideea
initială i-a apartinut lui Mircea Ivanov, care in perioada in care a studiat in
Anglia, folosea serviciile de take-away sau delivery pentru a manca acasă.
Ei au
conceput si realizat un portal prin care cei care vor mancare la domiciliu pot
comanda de la restaurantele care oferă acest gen de servicii. Prin intermediul
portalului se poate comanda mancare chinezescă, libaneză, grecească, italiană, mediteraneană,
pizza sau mancare traditională. Clientii isi pot selecta locul de unde comandă
in functie de mai multe criterii: distantă, pret sau timp de livrare.
Tinerii
intreprinzători au creat si o aplicatie pentru dispozitive mobile (smartphone
sau tabletă) ceea ce a condus la o crestere a impactului acestui portal.
Pe baza
experientei acumulate cu prilejul lansării portalului www.VreiMancare.ro
tinerii au mers mai departe si au creat „VreiMeniu”, o aplicatie pe tabletă si
smartphone ce inlocuieste meniurile clasice din hartie ale restaurantelor. In
străinatate astfel de aplicatii pentru restaurante sunt deja un lucru obisnuit.
CV-ul electronic “anti-minciună”
Dan Croitoru
s-a gândit să creeze un produs adresat companiilor, care constă în realizarea
profilului on-line într-un mod cât mai obiectiv. Fiindcă in ziua de azi aproape
totul este „online” acesta s-a gandit să construiască CV-ul unei persoane pe
baza „imaginii” pe care persoana o are pe internet. Activităţile si acţiunile
pe care un utilizator al internetului le realizează on-line sunt cele care
contribuie la formarea profilului său. Pe baza datelor personale pe care un
utilizator le-a facut publice, prin contribuţiile aduse unor publicaţii
on-line, prin participarea la concursuri on-line sau alte activităti
cuantificabile, precum si prin activitătile desfăsurate pe site-urile de
socializare se poate genera în mod
automat „CV-ul electronic”.
Foarte
important pentru angajatori este faptul că CV-ul electronic nu poate fi
modificat în mod direct, cu informaţii false, care dau bine pentru angajator,
cum se întâmplă în cazul CV-ului clasic. Varianta electronică se actualizează
automat pe baza informaţiilor online.
Cu această idee
Dan Croitoru, s-a înscris în programul Erasmus for Young Entrepreneurs, iar
apoi la concursul Erasmus Entrepreneurship Awards, unde a fost premiat pentru
cel mai bun concept de afacere.
Se pare că
tinerii preferă afacerile online si tinand cont de modul in care evoluează
societatea este absolut normal.
V.T.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu