vineri, 19 octombrie 2012

Succesul se bazeaza pe Idei de afaceri deosebite sau pe Oportunitati de afaceri ?


Multi se intreaba ce este mai important: sa ai idei de afaceri bune sau sa ai sansa de a valorifica niste oportunitati de afaceri deosebite? Este foarte greu sa raspunzi la aceasta intrebare deoarece intre ideile de afaceri si oportunitatile de afaceri (si invers) exista o stransa legatura.

Potrivit aprecierilor lui Harvey Samuel Firestone, fondatorul companiei Firestone, "Capitalul nu este atat de important in afaceri. Experienta nu este nici ea atat de importanta. Le poti obtine pe ambele. Importante sunt ideile.". Cu alte cuvinte pe primul loc se afla ideea! Nu trebuie uitat nici faptul ca o idee excelenta de afaceri produce bani doar in momentul in care exista oportunitatea pe piata pentru dezvoltarea afacerii respective. Dar totusi, totul pleaca de la o idee, iar o oportunitate de afaceri este pusa in valoare doar de cei care au idei cum sa valorifice oportunitatea respectiva. Un alt aspect important este acela ca oportunitatile de afaceri apar in permanenta. Richard Branson, fondatorul companiei Virgin Records afirma ca "Oportunitatile de afaceri sunt ca autobuzele, intodeauna mai vine unul". Probabil ca marile oportunitati de afaceri sunt mult mai dese decat ne inchipuim !

Pentru a intelege mai bine aceste lucruri vom prezenta in continuare pe scurt cariera marelui om de afaceri Richard Branson, care este pe locul 4 in topul celor mai bogati oameni de afaceri englezi si care este presedintele „Virgin Group”, grup format din aproximativ 400 de companii. 

In 1972 a deschis o Casa de discuri si un lant de magazine cu discuri muzicale, cu numele de Virgin Records, lant ce a avut un succes deosebit si s-a transformat ulterior in Virgin Megastores. Anii ’80 au fost ani de glorie ai muzicii “Disco” si ai discurilor de vinylin iar afacerile grupului condus de Branson au crescut rapid.
In 1984 Richard Branson a infiintat compania aeriana Virgin Atlantic Airways, companie ce a inregistrat o dezvoltare continua de la infiintare si pana in prezent (in 2011 Virgin Atlantic a transportat 5.3 millioane de pasageri).
Si daca tot s-a lansat in afaceri in domeniul transportului de persoane, in 1993 a infiintat Virgin Trains, o companie ce opereaza pe baza unei licente InterCity West Coast si care efectueaza transporturi de calatori pe calea ferata, conectand Londra, Birmingham, Manchester, Liverpool, Edinburgh si Glasgow, zone metropolitane ce insumeaza o populatie de 18 milioane persoane.
Anul 1999 a marcat lansarea intr-un domeniu nou, prin infiintarea firmei Virgin Mobile, companie specializata in comunicatiile wireless si care astazi este considerata ca fiind a 8-a companie idependenta de pe plan mondial (compania opereaza in Autralia, Canada, Chile, Franta, India, Polonia, Africa de Sud, UK si USA).
In anul 2000 a decis sa infiinteze Virgin Blue Airlines, companie care astazi este a doua ca marime din Australia in domeniul transportului aerian de calatori, iar in 1996 Virgin Express, o companie specializata in transportul de calatori din Europa de Est la Bruxelles.
Pe 25 Septembrie 2004, Branson a anuntat ca este interesat de turismul in spatiul cosmic si a decis sa infiinteze Virgin Galactic. Aceasta companie si-a propus sa trimita turisti pe orbita pamantului, sa lanseze mici sateliti si sa se ocupe de activitati de cercetare stiintifica in spatiu.
Ca sa nu se plictiseasca in 2006 a infiintat Virgin Comics LLC, o companie specializata in productia de povesti comice.
Si sanatatea e un lucru important, asa ca pe 1 Februarie 2007 a infiintat Virgin Health Bank (banca de celule stem, iar din 2010 a inceput sa se implice si in Formula 1 (Virgin Racing).

Afacerile prezentate de noi reprezinta doar o mica parte din afacerile Virgin Group. Asa cum spuneam la inceput acest grup cuprinde cca 400 de companii. 
Daca analizam ce a facut acest om de afaceri in ultimii 40 de ani putem afirma ca este avem de a face cu un om care a profitat de oportunitatile de afaceri existente. Acum totul pare simplu, dar daca ar fi fost asa, ar fi insemnat ca alte cateva milioane de oameni sa dezvolte afaceri similare. Nu este insa asa ! Spre deosebire de ceilalti el a sesizat oportunitatile de afaceri existente si a avut multe idei. A avut idei de valorificare a oportunitatilor de afaceri existente la momentul respectiv si mai mult decat atat ... si-a pus ideile in practica !

 

@ideiafacere

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu