Solutia la
problemele noastre se afla aproape intodeauna „in buzunarul nostru”. Depinde
doar de noi modul in care va arata viitorul nostru. Pare simplu, dar daca ne
gandim mai profund ne dam seama ca nu e simplu. Ne dam seama ca ne trebuie idei
bune, ne trebuie oameni calificati si ne trebuie si bani si multe altele pentru
a demara o afacere si chiar daca avem ceea ce credem ca ne trebuie pentru a
demara o afacere de succes tot exista riscul de a da gres.
Si totusi
ce este mai important atunci cand pornesti o mica afacere ? ... sa te pricepi
la management, la contabilitate, la vanzari sau sa cunosti foarte bine
legislatia economica? Pana la urma fiecare din aspectele enumerate este la fel
de important si este greu sa spui care este prioritar. Proprietarul unei mici
afaceri ,,trebuie sa se priceapa la toate”. Si totusi, la ce trebuie sa fim
atenti ?
Daca ar fi
sa enumeram aspectele cheie de care trebuie sa tinem cont inainte de pornirea
unei afaceri noi le-am prioritiza astfel:
1. Ideea de afacere – de aici pleaca totul ! Daca nu ai
o idee in care sa crezi si care sa fie si realista (adica sa existe
oportunitatea pe piata pentru valorificarea respectivei idei) nu poti spune ca "ai o afacere". Asa ca inainte de a te apuca de orice trebuie sa te gandesti la ideea de
afacere, sa o analizezi si sa incerci sa iti dai seama care sunt riscurile si
ce trebuie sa faci pentru a avea succes.
E un pas
greu deoarece ideile bune nu se nasc chiar asa de usor. Pe de alta parte
fiecare dintre noi are anumite cunostinte sau abilităti prin care îi poate
ajuta pe ceilalti să progreseze, sa se educe într-un anumit domeniu, sau sa
faca ceva (un produs sau un serviciu) de care ceilalti au novoie, asa ca
gandindu-ne bine la nevoile celorlalti si la abilitatile noastre vom putea genera
si ideea de afacere.
2. Cunostinte antreprenoriale – atunci cand pornesti o mica
afacere nu iti permiti sa angajezi un director economic, un director de
marketing, unul de productie, un sef de departament resurse umane, un jurist
sau alti specialisti de care ai avea nevoie pentru o afacere de succes. Asa ca,
pana cand volumul de afaceri creste micul intreprinzator trebuie sa le faca pe
toate, iar daca nu stie cum sa le faca prima solutie o reprezinta inscrierea la
un curs de instruire antreprenoriala sau la un curs de initiere in management.
3. Arta de a vinde – asa cum spuneam inainte, la
pornirea unei afaceri nu iti permiti un director de vanzari, asa ca vanzarea
revine micului intreprinzator. Este un aspect extrem de important: poti sa ai o
idee de afaceri excelenta, poti sa ai notiuni de management, marketing,
contabilitate, legislatie financiara sau notiuni tehnice specifice afacerii,
dar daca nu stii efectiv cum sa iti vinzi produsul sau serviciul totul este
fara rost. Daca nu vinzi nu ai bani, iar afacerea NU EXISTA!
A vinde de
cele mai multe ori nu e deloc simplu: in ziua de azi, teoretic sunt foarte mule
firme care au acelasi lucru de vânzare ca si tine si dacă nu stii să explici
foarte bine faptul că produsul tău vine în întâmpinarea nevoilor clientului si
avantajele pe care le are produsul /serviciul tau comparativ cu alte produse
vei rămâne fara vanzari si fara afacere.
Atunci cand
pornesti o mica afacere, daca nu te pricepi la vanzari, fie te inscrii la niste
cursuri de vanzari fie iti iei un partener cu experienta in vanzari.
Si pe langa
toate astea mai este ceva la fel de important: sa fii perseverent. De multe ori lucrurile merg prost. Nu te
descuraja! Gandeste-te unde ai gresit, corecteaza si mergi mai departe!
Succes
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu