sâmbătă, 28 iulie 2012

Aspecte cheie la pornirea unei mici afaceri

Aproape toti aceia care sunt nemultumiti de banii pe care ii castiga sau de locul de munca pe care il au se gandesc ca cea mai buna solutie o reprezinta un business propriu. Ce poate fi mai placut decat sa fii propriul sef, sa ai destui bani pentru a nu mai fi stresat de asigurarea celor necesare familiei si sa pleci in concediu cand vrei.
Solutia la problemele noastre se afla aproape intodeauna „in buzunarul nostru”. Depinde doar de noi modul in care va arata viitorul nostru. Pare simplu, dar daca ne gandim mai profund ne dam seama ca nu e simplu. Ne dam seama ca ne trebuie idei bune, ne trebuie oameni calificati si ne trebuie si bani si multe altele pentru a demara o afacere si chiar daca avem ceea ce credem ca ne trebuie pentru a demara o afacere de succes tot exista riscul de a da gres.
Si totusi ce este mai important atunci cand pornesti o mica afacere ? ... sa te pricepi la management, la contabilitate, la vanzari sau sa cunosti foarte bine legislatia economica? Pana la urma fiecare din aspectele enumerate este la fel de important si este greu sa spui care este prioritar. Proprietarul unei mici afaceri ,,trebuie sa se priceapa la toate”. Si totusi, la ce trebuie sa fim atenti ?

Daca ar fi sa enumeram aspectele cheie de care trebuie sa tinem cont inainte de pornirea unei afaceri noi le-am prioritiza astfel:

1. Ideea de afacere – de aici pleaca totul ! Daca nu ai o idee in care sa crezi si care sa fie si realista (adica sa existe oportunitatea pe piata pentru valorificarea respectivei idei) nu poti spune ca "ai o afacere". Asa ca inainte de a te apuca de orice trebuie sa te gandesti la ideea de afacere, sa o analizezi si sa incerci sa iti dai seama care sunt riscurile si ce trebuie sa faci pentru a avea succes.
E un pas greu deoarece ideile bune nu se nasc chiar asa de usor. Pe de alta parte fiecare dintre noi are anumite cunostinte sau abilităti prin care îi poate ajuta pe ceilalti să progreseze, sa se educe într-un anumit domeniu, sau sa faca ceva (un produs sau un serviciu) de care ceilalti au novoie, asa ca gandindu-ne bine la nevoile celorlalti si la abilitatile noastre vom putea genera si ideea de afacere.

2. Cunostinte antreprenoriale – atunci cand pornesti o mica afacere nu iti permiti sa angajezi un director economic, un director de marketing, unul de productie, un sef de departament resurse umane, un jurist sau alti specialisti de care ai avea nevoie pentru o afacere de succes. Asa ca, pana cand volumul de afaceri creste micul intreprinzator trebuie sa le faca pe toate, iar daca nu stie cum sa le faca prima solutie o reprezinta inscrierea la un curs de instruire antreprenoriala sau la un curs de initiere in management.

3. Arta de a vinde – asa cum spuneam inainte, la pornirea unei afaceri nu iti permiti un director de vanzari, asa ca vanzarea revine micului intreprinzator. Este un aspect extrem de important: poti sa ai o idee de afaceri excelenta, poti sa ai notiuni de management, marketing, contabilitate, legislatie financiara sau notiuni tehnice specifice afacerii, dar daca nu stii efectiv cum sa iti vinzi produsul sau serviciul totul este fara rost. Daca nu vinzi nu ai bani, iar afacerea NU EXISTA!
A vinde de cele mai multe ori nu e deloc simplu: in ziua de azi, teoretic sunt foarte mule firme care au acelasi lucru de vânzare ca si tine si dacă nu stii să explici foarte bine faptul că produsul tău vine în întâmpinarea nevoilor clientului si avantajele pe care le are produsul /serviciul tau comparativ cu alte produse vei rămâne fara vanzari si fara afacere.
Atunci cand pornesti o mica afacere, daca nu te pricepi la vanzari, fie te inscrii la niste cursuri de vanzari fie iti iei un partener cu experienta in vanzari.

Si pe langa toate astea mai este ceva la fel de important: sa fii perseverent. De multe ori lucrurile merg prost. Nu te descuraja! Gandeste-te unde ai gresit, corecteaza si mergi mai departe!

Succes

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu