joi, 29 noiembrie 2012

Outsourcing – o idee de afaceri atractiva

Dacă apelati linia „Serviciu Clienti” a unei mari companii, există o sansă destul de mare de a vorbi cu cineva mii de la kilometri distantă. Dacă te duci la Paris sau la Londra sa iti cumperi haine noi de la magazine de prestigiu, este posibil ca unele fuste, rochii, costume și cămăsi sa fie realizate de oameni care sunt, de asemenea la mii de kilometri depărtare (uneori chiar in Romania).
Desi nu ne dam seama, outsourcing-ul este banal în anumite industrii. Pe parcursul ultimilor ani aceasta tendinta de externalizare s-a extins de la centrele de apel si de fabricatie îmbrăcăminte la activitati foarte variate, uneori greu de imaginat.

In continuare va vom prezenta cateva idei interesante de servicii extrenalizate.

Comisionare servicii personale
Oricine si-ar dori un asistent personal pentru a raspune la anumite apeluri, a raspunde la e-mailuri in locul nostru, a transmite felcitari cu ocazia unor evenimente, a plati facturilor pentru utilitati si alte servicii, pentru a cauta cadouri pe care noi trebuie sa le daruim altora si multe altele, dar nu toata lumea isi poate permite un asistent personal care sa faca astfel de servicii. In India au aparut companii care oferă o echipă de asistenti personali online. Pentru taxe foarte mici acestia fac si urmaresc plata facturilor la utilitati si pentru diverse servicii casnice, negociaza preturi cu anumite companii pentru furnizarea unor servicii personale, urmaresc promotii pentru produsele si serviciile pe care clientul isi doreste sa le achizitioneze.

Primirea comenzilor la restaurante de tip Drive-In
Atunci cand cineva intra intr-un drive-in si la automatul de la intrare i se ia comanda se gandeste ca persoana care preia aceasta comanda este undeva in interiorul restaurantului in spatele unei tejghele. Mai nou in statele unite au aparut situatii in care un angajat de la un centru de apel McDonald cu sediul în California a luat comenzi din Hawaii si Mississippi, în doar două minute. Comenzile sunt apoi trimise la computerele din restaurante care dupa afisare pe display-uri sunt procesate intr-un timp record.

Testare jocuri
Jocurile pe calculator au acaparat globul si reprezinta o industrie de miliarde de dolari. Au aparut firme specializate in productia de jocuri care datorita uzurii morale rapide a jocurilor scot jocuri „pe banda rulanta”. Un aspect delicat al acestor jocuri produse in timp record sunt bugg-urile (erorile). Acestea trebuie remediate inainte de lansare deoarece o posibila reclama negativa poate compromite total vanzarea unui joc. Pentru testarea jocurilor exista firme specializate care angajeaza gameri ! Oare ce e mai placut decat sa fii platit ca sa te joci ? 

Video Gaming
Amuzamentul ocupa un loc important in preocuparile tinerei generatii. Multi considera jocurile video ca un mod amuzant de a petrece timpului liber.
Toate jocurile pe computer lansate in ultimi ani presupun parcurgerea mai multor nivele, a caror nivel de dificultate este in crestere. Partea mai interesanta in multe jocuri este la nivelele superioare dar pana sa ajungi acolo trebuie sa consumi mult timp. In plus daca esti bun, pe parcursul jocului poti acumula puncte pe care le transformi in arme sau instrumente utile in fazele superioare. In China au aparut firme care angajeaza jucatori care se joaca pentru a acumula puncte si moneda de joc, pe care ulterior le vand altor jucatori pe bani reali. Cumpărătorii platesc pentru a putea intra in nivele superioare ale jocului cu arme joc si alte elemente necesare pentru a juca acest joc cu succes. 

Testarea de medicamente
Marile companii famaceutice trebuie să faca studii clinice pentru noi medicamente pe care doresc sa le lanseze pe piață, pentru a se asigura că acestea sunt sigure, nu produc reactii adverse si au efectele scontate. Mai nou aceste studii se realizeaza in tări și regiuni cu venituri mai mici, cum ar fi India și părți din Europa de Est. Potrivit statisticilor numărul de tări in care se realizeaza teste clinice în afara Statelor Unite sa dublat între 1995 si 2005, în timp ce numărul de teste clinice in SUA a scazut.

Blogging / Tweeting
Daca analizati blogurile de succes din strainatate veti constata ca unii bloggeri reusesc să actualizeze paginile frecvent si publica articole cu continut nou de pe o zi pe alta. Atunci cand numarul de articole este foarte mare in spate se afla de fapt companii care inchiriaza „scriitori de articole”. La aceeasi modalitate se apeleaza de multe ori si pe tweeter pentru a trimite „tweets” cat mai des pe parcursul zilei.
 

Dupa cum probabil v-ati dat seama o parte din ideile de mai sus se potrivesc de minune indienilor deoarece sunt buni vorbitori de limba engleza. Ceea ce trebuie sa stiti ca in ultima vreme mai multe companii romanesti s-au lansat in acest domeniu. Atunci cand este vorba de externalizare sunt multe activitati care pot fi derulate fara a avea personal care vorbeste la perfectie limba engleza. Depinde doar de dvs. sa identificati acele nise in care va puteti descurca bine.
 

Pentru mai multe detalii legate de outsourcing va recomandam: www.bestprofit.ro
.

vineri, 19 octombrie 2012

Succesul se bazeaza pe Idei de afaceri deosebite sau pe Oportunitati de afaceri ?


Multi se intreaba ce este mai important: sa ai idei de afaceri bune sau sa ai sansa de a valorifica niste oportunitati de afaceri deosebite? Este foarte greu sa raspunzi la aceasta intrebare deoarece intre ideile de afaceri si oportunitatile de afaceri (si invers) exista o stransa legatura.

Potrivit aprecierilor lui Harvey Samuel Firestone, fondatorul companiei Firestone, "Capitalul nu este atat de important in afaceri. Experienta nu este nici ea atat de importanta. Le poti obtine pe ambele. Importante sunt ideile.". Cu alte cuvinte pe primul loc se afla ideea! Nu trebuie uitat nici faptul ca o idee excelenta de afaceri produce bani doar in momentul in care exista oportunitatea pe piata pentru dezvoltarea afacerii respective. Dar totusi, totul pleaca de la o idee, iar o oportunitate de afaceri este pusa in valoare doar de cei care au idei cum sa valorifice oportunitatea respectiva. Un alt aspect important este acela ca oportunitatile de afaceri apar in permanenta. Richard Branson, fondatorul companiei Virgin Records afirma ca "Oportunitatile de afaceri sunt ca autobuzele, intodeauna mai vine unul". Probabil ca marile oportunitati de afaceri sunt mult mai dese decat ne inchipuim !

Pentru a intelege mai bine aceste lucruri vom prezenta in continuare pe scurt cariera marelui om de afaceri Richard Branson, care este pe locul 4 in topul celor mai bogati oameni de afaceri englezi si care este presedintele „Virgin Group”, grup format din aproximativ 400 de companii. 

In 1972 a deschis o Casa de discuri si un lant de magazine cu discuri muzicale, cu numele de Virgin Records, lant ce a avut un succes deosebit si s-a transformat ulterior in Virgin Megastores. Anii ’80 au fost ani de glorie ai muzicii “Disco” si ai discurilor de vinylin iar afacerile grupului condus de Branson au crescut rapid.
In 1984 Richard Branson a infiintat compania aeriana Virgin Atlantic Airways, companie ce a inregistrat o dezvoltare continua de la infiintare si pana in prezent (in 2011 Virgin Atlantic a transportat 5.3 millioane de pasageri).
Si daca tot s-a lansat in afaceri in domeniul transportului de persoane, in 1993 a infiintat Virgin Trains, o companie ce opereaza pe baza unei licente InterCity West Coast si care efectueaza transporturi de calatori pe calea ferata, conectand Londra, Birmingham, Manchester, Liverpool, Edinburgh si Glasgow, zone metropolitane ce insumeaza o populatie de 18 milioane persoane.
Anul 1999 a marcat lansarea intr-un domeniu nou, prin infiintarea firmei Virgin Mobile, companie specializata in comunicatiile wireless si care astazi este considerata ca fiind a 8-a companie idependenta de pe plan mondial (compania opereaza in Autralia, Canada, Chile, Franta, India, Polonia, Africa de Sud, UK si USA).
In anul 2000 a decis sa infiinteze Virgin Blue Airlines, companie care astazi este a doua ca marime din Australia in domeniul transportului aerian de calatori, iar in 1996 Virgin Express, o companie specializata in transportul de calatori din Europa de Est la Bruxelles.
Pe 25 Septembrie 2004, Branson a anuntat ca este interesat de turismul in spatiul cosmic si a decis sa infiinteze Virgin Galactic. Aceasta companie si-a propus sa trimita turisti pe orbita pamantului, sa lanseze mici sateliti si sa se ocupe de activitati de cercetare stiintifica in spatiu.
Ca sa nu se plictiseasca in 2006 a infiintat Virgin Comics LLC, o companie specializata in productia de povesti comice.
Si sanatatea e un lucru important, asa ca pe 1 Februarie 2007 a infiintat Virgin Health Bank (banca de celule stem, iar din 2010 a inceput sa se implice si in Formula 1 (Virgin Racing).

Afacerile prezentate de noi reprezinta doar o mica parte din afacerile Virgin Group. Asa cum spuneam la inceput acest grup cuprinde cca 400 de companii. 
Daca analizam ce a facut acest om de afaceri in ultimii 40 de ani putem afirma ca este avem de a face cu un om care a profitat de oportunitatile de afaceri existente. Acum totul pare simplu, dar daca ar fi fost asa, ar fi insemnat ca alte cateva milioane de oameni sa dezvolte afaceri similare. Nu este insa asa ! Spre deosebire de ceilalti el a sesizat oportunitatile de afaceri existente si a avut multe idei. A avut idei de valorificare a oportunitatilor de afaceri existente la momentul respectiv si mai mult decat atat ... si-a pus ideile in practica !

 

@ideiafacere

sâmbătă, 28 iulie 2012

Aspecte cheie la pornirea unei mici afaceri

Aproape toti aceia care sunt nemultumiti de banii pe care ii castiga sau de locul de munca pe care il au se gandesc ca cea mai buna solutie o reprezinta un business propriu. Ce poate fi mai placut decat sa fii propriul sef, sa ai destui bani pentru a nu mai fi stresat de asigurarea celor necesare familiei si sa pleci in concediu cand vrei.
Solutia la problemele noastre se afla aproape intodeauna „in buzunarul nostru”. Depinde doar de noi modul in care va arata viitorul nostru. Pare simplu, dar daca ne gandim mai profund ne dam seama ca nu e simplu. Ne dam seama ca ne trebuie idei bune, ne trebuie oameni calificati si ne trebuie si bani si multe altele pentru a demara o afacere si chiar daca avem ceea ce credem ca ne trebuie pentru a demara o afacere de succes tot exista riscul de a da gres.
Si totusi ce este mai important atunci cand pornesti o mica afacere ? ... sa te pricepi la management, la contabilitate, la vanzari sau sa cunosti foarte bine legislatia economica? Pana la urma fiecare din aspectele enumerate este la fel de important si este greu sa spui care este prioritar. Proprietarul unei mici afaceri ,,trebuie sa se priceapa la toate”. Si totusi, la ce trebuie sa fim atenti ?

Daca ar fi sa enumeram aspectele cheie de care trebuie sa tinem cont inainte de pornirea unei afaceri noi le-am prioritiza astfel:

1. Ideea de afacere – de aici pleaca totul ! Daca nu ai o idee in care sa crezi si care sa fie si realista (adica sa existe oportunitatea pe piata pentru valorificarea respectivei idei) nu poti spune ca "ai o afacere". Asa ca inainte de a te apuca de orice trebuie sa te gandesti la ideea de afacere, sa o analizezi si sa incerci sa iti dai seama care sunt riscurile si ce trebuie sa faci pentru a avea succes.
E un pas greu deoarece ideile bune nu se nasc chiar asa de usor. Pe de alta parte fiecare dintre noi are anumite cunostinte sau abilităti prin care îi poate ajuta pe ceilalti să progreseze, sa se educe într-un anumit domeniu, sau sa faca ceva (un produs sau un serviciu) de care ceilalti au novoie, asa ca gandindu-ne bine la nevoile celorlalti si la abilitatile noastre vom putea genera si ideea de afacere.

2. Cunostinte antreprenoriale – atunci cand pornesti o mica afacere nu iti permiti sa angajezi un director economic, un director de marketing, unul de productie, un sef de departament resurse umane, un jurist sau alti specialisti de care ai avea nevoie pentru o afacere de succes. Asa ca, pana cand volumul de afaceri creste micul intreprinzator trebuie sa le faca pe toate, iar daca nu stie cum sa le faca prima solutie o reprezinta inscrierea la un curs de instruire antreprenoriala sau la un curs de initiere in management.

3. Arta de a vinde – asa cum spuneam inainte, la pornirea unei afaceri nu iti permiti un director de vanzari, asa ca vanzarea revine micului intreprinzator. Este un aspect extrem de important: poti sa ai o idee de afaceri excelenta, poti sa ai notiuni de management, marketing, contabilitate, legislatie financiara sau notiuni tehnice specifice afacerii, dar daca nu stii efectiv cum sa iti vinzi produsul sau serviciul totul este fara rost. Daca nu vinzi nu ai bani, iar afacerea NU EXISTA!
A vinde de cele mai multe ori nu e deloc simplu: in ziua de azi, teoretic sunt foarte mule firme care au acelasi lucru de vânzare ca si tine si dacă nu stii să explici foarte bine faptul că produsul tău vine în întâmpinarea nevoilor clientului si avantajele pe care le are produsul /serviciul tau comparativ cu alte produse vei rămâne fara vanzari si fara afacere.
Atunci cand pornesti o mica afacere, daca nu te pricepi la vanzari, fie te inscrii la niste cursuri de vanzari fie iti iei un partener cu experienta in vanzari.

Si pe langa toate astea mai este ceva la fel de important: sa fii perseverent. De multe ori lucrurile merg prost. Nu te descuraja! Gandeste-te unde ai gresit, corecteaza si mergi mai departe!

Succes

joi, 14 iunie 2012

Este oportuna deschiderea unei florarii la tara ?

Una dintre ideile de afaceri pe care aproape nimeni nu incearca sa o puna in valoare in mediul rural este deschiderea unei florarii.

La prima vedere pare o idee absurda deoarece la tara aproape toata lumea are flori in gradina. Asa gandesc aproape toti cei care locuiesc in mediul urban. Analizand insa mai atent aceasta idee de afacere vom realiza ca multi dintre cei care locuiesc la tara desi au flori in gradina, atunci cand participa la diferite ocazii si evenimente, fie ca e vorba de onomastice, nunti si botezuri fie de situatii in care cineva este condus pe ultimul drum, cumpara florile si sunt rare ocaziile in care le ofera flori din propria gradina. Unul dintre motivele pentru care locuitorii de la tara cumpara flori din florarii este acela ca in general in gospodarii se planteaza un anumit gen de flori, care sunt foarte frumoase dar nu se preteaza pentru a fi oferite cu prilejul unor ocazii deosebite si nu se preteaza la aranjamentele de tip “coroana” iar un alt motiv este acela al lipsei accesoriilor (hartie si pungi pentru ambalare, panglici, etc) care dau frumusete unui buchet de flori sau unui aranjament de flori.
Asa ca, daca ne gandim mai bine, se pot deschide magazine cu flori si in mediul rural. Este foarte adevarat ca doar in comunele mari exista un numar suficient de mare de potentiali clienti care sa faca viabila o astfel de afacere. Din cele observate pana acum in diverse zone din Romania o astfel de afacere se recomanda in comunele care au peste 5-6000 de locuitori.
Potentialul de dezvoltare al afacerii este destul de mare. Multi dintre cei care si-au facut o mica florarie la tara au mers mai departe si si-au facut o sera in care au inceput sa cultive flori si plante ornamentale, iar apoi si-au crescut numarul de puncte de desfacere.


Pe cei interesati de o astfel de idée de afacere si care ar dori sa isi deschida o florarie la tara ii invitam sa viziteze portalul de afaceri rurale RuralOnline, sectiunea: model-de-afacere-Florarie-la-tara 

Succes !
@ideiafacere

duminică, 20 mai 2012

O noua sursa de idei de afaceri


Atat intreprinzatorii cat si managerii companiilor sunt in permanenta cautare de noi idei de afaceri. Traim intr-o lume care este in permanenta schimbare si daca nu te adaptezi la modificarile pietei, chair daca pe moment afacerea pe care o conduci este profitabila, e foarte posibil ca peste cativa ani, sau poate chiar mai repede lucrurile sa se schimbe radical. Tocmai de aceea un bun manager cauta si evalueaza in permanenta noi idei de afaceri.
Blogul nostru isi propune sa aduca informatii utile pentru cei care sunt in cautarea ideilor de afaceri